top of page
Writer's pictureKosmas Auto Glass

Πώς έσπασε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου; Τύποι σπασίματος ενός Παρμπρίζ

Θα συμφωνήσουμε όλοι πώς η θέα ενός σπασμένου παρμπρίζ στο αυτοκίνητο θα μπορούσε να προκαλέσει μια αναπάντεχη αναστάτωση σε κάθε ιδιοκτήτη.

Πρόκειται για μια ξαφνική φθορά που κανείς δεν την 'έχει στο πρόγραμμα'.

Παρόλα αυτά, το πρώτο πράγμα που όλοι θα είχαμε αναρωτηθεί, είναι το πώς έσπασε;

Αν φυσικά δεν πρόκειται για μια περίπτωση όπως τις παρακάτω όπου υπάρχει ενα φανερό σημείο επαφής που θα μπορούσε να προερχόταν απο κάποιο μεγάλο αντικείμενο που έπεσε απο ψηλά ή άνοιξαν οι αερόσακοι μετά απο κάποιο ατύχημα κ.α.


σπασμενο τζαμι αυτοκινητου θραυση κρυσταλλων

αντικατασταση τζαμιων αυτοκινητων σε πειραια, νικαια, κορυδαλλο, κερατσινι

Ας δούμε λοιπόν, ποιοί είναι οι τύποι σπασίματος ενός εμπρόσθιου παρμπρίζ και πώς μπορεί να έχουν προκληθεί,

Υπάρχουν τρείς τύποι ζημιάς


1. Μικρό χτύπημα (break)

επιδιορθωση παρμπριζ πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι

Τα μικρά χτυπήματα συνήθως έχουν ένα σαφώς προσδιορίσιμο σημείο επαφής όπου ένα πολύ μικροσκοπικό κομμάτι τζαμιού λείπει και επεκτείνεται μια μορφή σπασίματος σε μέγεθος παρόμοιο της διαμέτρου ενός κέρματος.

Αυτό συμβαίνει όταν ένα μικρό αντικείμενο προσκρούει με μεγάλη ταχύτητα στο γυαλί. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για πέτρες που αναπηδούν από ελαστικά προπορευόμενου οχήματος ενώ είναι συχνό το φαινόμενο να συναντάμε αυτού του είδους τα περιστατικά στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας ή αυτοκινητόδρομους όπου οι ταχύτητες είναι πιο υψηλές. Προκειμένου να προφυλαχτούμε λοιπόν, είναι επιθυμητό να κρατάμε αποστάσεις άνω των 100 μέτρων απο τα προπορευόμενα οχήματα.

Η καλή πλευρά της υπόθεσης είναι πως ο συγκεκριμένος τύπος σπασίματος μπορεί να επισκευαστεί -αν παρατηρηθεί εγκαίρως- συνεπώς γλυτώνουμε την αντικατάσταση του παρμπρίζ. Προτείνουμε να ελέγχετε προσεκτικά το εμπρόσθιο κρύσταλλου του αυτοκινήτου σας (αφού πρώτα έχει καθαριστεί) ανα τακτά χρονικά διαστήματα, διότι η έγκαιρη παρατήρηση του προβλήματος μπορεί να φέρει άμεση λύση και αποφυγή αντικατάστασης.

Σχετικά με του τύπους μικρών χτυπημάτων και την επισκευή μπροστινού παρμπρίζ μπορείτε να διαβάσετε προηγούμενο άρθρό μας εδώ


2. Ρωγμή (crack)

Η ρωγμή είναι μια συνεχόμενη γραμμή που επεκτείνεται. Μπορεί να υπάρχει σημείο επαφής αλλα και όχι.

Ας δούμε μερικούς τύπους ρωγμών


A. Επιπλέουσα ρωγμή (floater crack)

αλλαγη παρμπριζ πειραιας νικαια κορυδαλλος κερατσινι

Είναι η ρωγμή η οποία δεν φτάνει στις άκρες του παρμπρίζ, ονομάζεται επιπλέουσα διότι 'επιπλέει' στο παρμπρίζ. Εδώ υπάρχει σημείο επαφής κι απο όπου ξεκινάει η ζημιά, πχ απο χτυπημα πετρας που δεν επισκευάστηκε, και μετατράπηκε σε ρωγμή. Η ρωγμή αναπτύσσεται απο τους κραδασμούς του οχήματος (λακκούβες κτλ.) ή απο την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας - για παράδειγμα, μια κρύα μέρα όπου ανάβουμε το καλοριφέρ ή μια πολύ ζεστή ημέρα όπου αποφασίζουμε να ρίξουμε κρύο νερό στο όχημα για να το πλύνουμε.


Β. Ρωγμή άκρης (edge crack)

κρυσταλλα αυτοκινητων κοσμας

Είναι μία ρωγμή η οποία έχει σημείο επαφής και εκτείνεται μέχρι την άκρη του παρμπρίζ ή το σημείο επαφής βρίσκεται εντός 5 εκατοστών απο την άκρη του παρμπρίζ και στη συνέχεια επεκτείνεται.

Ισχύει οτι και στην προηγούμενη περίπτωση όσον αφορά τους λόγους θραύσης.


Γ. Ρωγμή πίεσης (stress crack)

παρμπριζ αθηνα

Είναι οποιαδήποτε ρωγμή ξεκινάει απο την άκρη του παρμπρίζ (και επεκτίνεται) όμως δεν υπάρχει κάποιο ευκρινές σημείο επαφής.

Η αλλαγή απότομης θερμοκρασίας (συστολή - διαστολή) είναι και εδώ ένας πιθανός παράγοντας που προέρχεται απο την αλληλεπίδραση των τριών στοιχείων πολυουρεθάνης (γνωστή ώς παρμπριζόκολλα), κρυστάλλου και λαμαρίνας υπο απότομες αλλαγές συνθηκών

Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι η διαβρωμένη λαμαρίνα του οχήματος (σκουριά) οπου σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ορατό εξωτερικά.

Επιπρόσθετα, ο τρόπος οδήγησης ειναι σημαντικός διότι η αποφυγή μεγάλων κραδασμών (πεζοδρόμια,λακκούβες) ελαχιστοποιούν την πιθανότητα κάθετης ταλάντευσης του αυτοκινήτου και απότομης πίεσης στα ακρα του παρ μπρίζ.



3.Ψεγάδι (blemish)

Είναι ενα απλά επιφανειακό χτύπημα στην εξωτερική στρώση του παρμπρίζ. Αποτελεί μια καθαρά αισθητική φθορά η οποία δεν χρήζει επισκευής ή αντικατάστασης διότι το χτύπημα δεν έχει διεισδυσει στο εσωτερικό του κρυστάλλου και δεν έχει προκαλέσει περαιτέρω ζημιά.

Ο λόγος συνήθως οφείλεται στην φυσιολογική φθορά του τζαμιού μετά απο πολλά χρόνια και χιλιόμετρα ζωής του αυτοκινήτου. Η αιτία όπως και σε πολλές περιπτώσεις προηγουμένως, είναι πιθανόν κάποιο πετραδάκι που χτύπησε επιφανειακά το παρ μπρίζ.


Συνεπώς, συμπεραίνουμε πως η οδηγική συμπεριφορά και συνήθειες ενώ ταυτόχρονα ο περιοδικός έλεγχος, μπορούν να ελαχιστοποιήσουν κατα πολύ την πιθανότητα ενός σπασίματος.


Comentários


bottom of page