• Kosmas Auto Glass

Επισκευή ή αντικατάσταση παρμπρίζ; Ιδού η απορία!

Εάν προσπαθείτε να προσδιορίσετε τι είναι καλύτερο για τη ζημιά του εμπρόσθιου παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας τότε υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη.

Το αντίκτυπο που έχει η ζημιά στην ορατότητα και η ικανότητα οδήγησης με ασφάλεια αποτελούν τα πιο σημαντικά κριτήρια. Στη συνέχεια, το μέγεθος, το βάθος και η θέση ενός χτυπήματος θέτουν σημαντικές παραμέτρους κατά τον προσδιορισμό της καλύτερης λύσης.


Ας δούμε συνοπτικά μερικά σημεία:

Το εμπρόσθιο παρμπρίζ λοιπόν μπορεί να επισκευαστεί αν:

  • Το χτύπημα έχει μέγεθος παρόμοιο με τη διάμετρο ενός νομίσματος, και δεν επεκτίνεται ρωγμή (μεγαλύτερη 2,5 εκατοστών).

  • Δεν βρίσκεται σε απόσταση 5 εκατοστών απο τις άκρες του παρμπρίζ

  • Δεν βρίσκεται στο κύριο οπτικό πεδίο του οδηγου

  • Δεν εμποδίζει πρόσθετες λειτουργίες του παρμπρίζ (αισθητήρες φώτων/βροχής, κάμερα ADAS)

  • Μόνο το εξωτερικό στρώμα του γυαλιού είναι κατεστραμμένο (δηλαδή το βάθος δεν είναι μεγάλο)

  • Το χτύπημα δεν είναι πολυκαιρισμένο

  • Υπάρχει ευδιάκριτο σημείο επαφής (π.χ. χτύπημα απο πετραδάκι) και αφορά μόνο την εξωτερική πλευρά του γυαλιού

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την επισκευή μπροστινού τζαμιού μπορείτε να βρείτε σε προηγούμενο άρθρο μας εδώ και σχετικά με τους τύπους σπασίματος εδώ


Ασφάλεια

Όπως με όλα τα ζητήματα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας έτσι και με τα κρύσταλλα αυτοκινήτων η ασφάλεια των επιβατών είναι η πιο σημαντική ανησυχία. Αν και γενικά δεν είναι επικίνδυνο να οδηγείτε με σπασμένο παρμπρίζ για μια μικρή απόσταση, ο κανόνας είναι πως θα πρέπει να επισκευαστεί ή να αντικατασταθεί το συντομότερο δυνατό. Το παρμπρίζ έχει σχεδιαστεί ως βασικό στοιχείο στη δομική ακεραιότητα του οχήματος, αλλά το τζάμι αποδυναμώνεται από ζημιές. Εάν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε σύγκρουση, ένα σπασμένο παρμπρίζ δεν μπορεί να παρέχει το επιδιωκόμενο επίπεδο προστασίας στον οδηγό και στους επιβάτες.


Ορατότητα

Η οδήγηση αυτοκινήτου με παρμπρίζ που έχει υποστεί ζημιά με τρόπο που μειώνει την ικανότητα του οδηγού να βλέπει καθαρά, αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την ασφάλεια. Συνήθως δεν συνιστάται επισκευή τζαμιού εάν το χτύπημα βρίσκεται εντός του οπτικού πεδιου του οδηγού (driver’s primary view) - αυτό σημαίνει γενικά την επιφάνεια που καλύπτεται από τον καθαριστήρα ή ένα νοητό ορθογώνιο που εκτείνεται απο τη μέση του τιμονιού μέχρι το πάνω μέρος του παρμπρίζ περίπου. Ο λόγος είναι πωςι αν γίνει επισκευή θα μείνει ένα ελαφρό σημάδι το οποίο μπορεί να τραβήξει την προσοχή του οδηγού ή ακόμα και να αντανακλά φως στα μάτια του οδηγού κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης.


Διαστάσεις

Αν και πάντα αναπτύσσονται νέα εργαλεία και τεχνικές για την επισκευή του παρμπρίζ, εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί σε ποια μεγέθη και είδη ζημιών μπορούν να επιδιορθωθούν. Τα πρότυπα επισκευής (ROLAGS) που δημοσιεύτηκαν από τον Αμερικάνικό Οργανισμό Επισκευής Παρμπρίζ (NWRD) δηλώνουν ότι μονάχα τα χτυπήματα με διάμετρο έως 1 ίντσα (2,54 cm) μπορούν να επισκευαστούν.

**Μονάχα σε ιδιαίτερες περιπτώσεις (π.χ. αντίκες) αν εκτείνονται έως δύο ρωγμές (μέχρι 30-35 cm,υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις) απο το σημείο επαφής μπορεί να επισκευαστεί αλλα δεν προτείνεται καθώς το κόστος μπορει να ξεπεράσει την αντικατάσταση και το αισθητικό αποτέλεσμα να ειναι ελάχιστα βελτιωμένο.


Βάθος

Αυτό σχετίζεται στενά με το μέγεθος της ζημιάς, αλλά όσον αφορά το πόσο βαθιά διεισδύει η ζημιά στο τζάμι. Το παρμπρίζ είναι βασικά ένα γυάλινο σάντουιτς - ένα εξωτερικό στρώμα γυαλιού, ένα πλαστικό ενδιάμεσο στρώμα (PVB) και ένα εσωτερικό στρώμα γυαλιού.Εάν η ζημιά διεισδύσει στο πλαστικό στρώμα ή στο εσωτερικό στρώμα γυαλιού, δεν μπορεί να επισκευαστεί.


Θέση

Πέρα απο το κύριο οπτικό πεδίο του οδηγού το οποίο αναφέρθηκε προηγουμένως, άλλος ένα παράγοντας θέσης είναι όταν το παρμπρίζ έχει χτύπημα που πλησιάζει το πλαίσιο περιμετρικά (απόσταση μικρότερη των 5 cm απο την άκρη του κρυστάλλου) τότε πιθανώς δεν είναι επισκευάσιμο.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εκείνη η περιοχή υπονομεύει τη δομική ακεραιότητα του γυαλιού και απο πρακτικής άποψης, αρκετές φορές ο τεχνικός δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία διότι η περιοχή είναι μη προσβάσιμη εσωτερικά.


Τέλος, δεν επιδιορθώνονται ζημιές όταν η θέση του χτυπήματος βρίσκεται στην περιοχή του κεντρικού καθρέφτη και ταυτόχρονα υπάρχουν τεχνολογικά εξαρτήματα που είναι ενσωματωμένα στο παρμπρίζ όπως αισθητήρες βροχής/φώτων, συστήματα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας, συστήματα αυτόματης πέδησης ή άλλα εξαρτήματα που σχετίζονται με αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Αυτοί οι αισθητήρες απαιτούν μια κρυστάλλινη θέα και ακόμη και μια σχεδόν τέλεια επισκευή μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες συνεπώς συνιστάται η αντικατάσταση.


Παλαιότητα

Εάν έχουν περάσει μήνες ή χρόνια απο την αρχική φθορά και φυσικά τηρούνται οι παραπάνω υποθέσεις, μπορεί να δοκιμαστεί επισκευή αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην είναι απόλυτα επιτυχής καθώς με το πέρασμα του καιρού έχουν διεισδύσει μόρια σκόνης και ακαθαρσιών που είναι αδύνατον να αφαιρεθούν.



Πάνω απ 'όλα πρέπει να θυμόμαστε οτι η ζημιά στο παρμπρίζ αποτελεί ζήτημα υψίστης σημασίας. Για παράδειγμα, σε πιθανη πρόσκρουση στο μπροστινό άκρο, το παρμπρίζ παρέχει έως και 45% της δομικής ακεραιότητας της καμπίνας του οχήματος και σε ανατροπή, έως και 60%, σύμφωνα με το Auto Glass Safety Council. Συνεπώς είναι σημαντικό να διασφαλίσετε την ακεραιότητα του παρμπρίζ, να αξιολογηθεί από έναν επαγγελματία το συντομότερο δυνατό και να προβείτε σε τυχόν επισκευές.


Είτε αν επιλέξατε επισκευή ή αντικατάσταση παρμπρίζ ή ακόμα αν τελικά δεν είστε σίγουροι τότε θα χαρούμε να μας επισκεφθείτε για μια δωρεάν εκτίμηση της ζημιάς σας.

Το συνεργείο Παρμπρίζ Κοσμάς εξειδικεύεται στην επισκευή και αντικατάσταση κρυστάλλων αυτοκινήτων απο το 1967 στην περιοχή του Πειραιά. Η επιχείρηση ακολουθεί τα Αμερικάνικα Standards ROLAGS και ANSI/AGSC 004-2018 ενώ αποτελεί επίσημο μέλος των διεθνών οργανισμών επισκευής και τοποθέτησης παρμπρίζ, NWRD και AGSC Αμερικής.

Εξυπηρέτηση των παρακάτω περιοχών: Πειραιάς, Νίκαια, Ρέντη, Κορυδαλλός, Αιγάλεω, Πέραμα, Σαλαμίνα, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Φάληρο.